:::...::::...MALPERA MÜZİKA KURDİ::..::...kÜRTÇE MÜZİK SİTESİ


:::...::::...MALPERA MÜZİKA KURDİ::..::...kÜRTÇE MÜZİK SİTESİ
 
AnasayfaAnasayfa  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  
RADYOGIRIS
DIYAR-FM
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
 Hoşgeldin; Misafir

Toplam 7 Mesajın Var.

Kayıt Tarihin:

Son Ziyaretiniz:


4103 Gündür yayındayız
1030 Konumuz var
1166 Mesaj gönderildi
65 Kullanıcımız Var
Son Üyemiz : http://evinaroje.forumku.net/u65
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En iyi yollayıcılar
evinaroje
ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Vote_lcap2ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Voting_bar2ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Vote_rcap2 
HALIL
ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Vote_lcap2ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Voting_bar2ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Vote_rcap2 
CANWER
ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Vote_lcap2ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Voting_bar2ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Vote_rcap2 
*dilana_kurda*
ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Vote_lcap2ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Voting_bar2ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Vote_rcap2 
kani
ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Vote_lcap2ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Voting_bar2ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Vote_rcap2 
_JIN_
ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Vote_lcap2ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Voting_bar2ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Vote_rcap2 
lawike_xerib
ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Vote_lcap2ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Voting_bar2ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Vote_rcap2 
rojj-hat*
ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Vote_lcap2ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Voting_bar2ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Vote_rcap2 
kızıl_isyan
ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Vote_lcap2ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Voting_bar2ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Vote_rcap2 
SonSuzoL
ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Vote_lcap2ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Voting_bar2ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Vote_rcap2 

Paylaş
 

 ruh sagliğini korumak için bol b vitamini....

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
*dilana_kurda*
MEDARATOR
MEDARATOR


Kadın Mesaj Sayısı : 146
Yaş : 28
Reputation : 7
PUNLAMA : 35461
Kayıt tarihi : 18/12/09

ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... Empty
MesajKonu: ruh sagliğini korumak için bol b vitamini....   ruh sagliğini korumak için bol b vitamini.... I_icon_minitimePaz Ocak 17, 2010 1:54 pm

Ruh sağlığını korumak için bol B vitamini

B grubu vitaminlerinden thiamin yetmezliğinde kişilik bozukluklarına kadar varan davranış sorunları, niasin yetmezliğinde hafıza problemleri görülüyor.

Fiziksel ve ruhsal sağlık birbirine bağlı. Birindeki aksaklık diğerini de etkilediğinden ruh sağlığının korunması vücudun düzgün işleyişiyle mümkün. Tüm vitamin ve mineraller vücut için gerekli ancak ruhsal dengenin korunmasında B grubu vitaminleri daha fazla önem taşıyor.

Sağlığımızın fizik ve ruh sağlığının bir bütünü olduğunu vurgulayan Hacettepe Üniversitesi Sağlık Teknolojisi Yüksek Okul Müdürü, Beslenme ve Diyetetik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Türkan Kutluay Merdol, “Fiziksel sağlığımız ruh sağlığımızı, ruh sağlığımız da fiziksel sağlığımızı etkiler. Sağlığımızı etkileyen faktörleri birbirinden bağımsız değerlendirmek mümkün değildir” diyor.

B grubu vitaminlerinin yetmezliğinde özellikle sinir sistemi rahatsızlıkları görüldüğünü bildiren Merdol; başta zihinsel yorgunluk, duyarlılık yanında, gastrointestinal (mide-bağırsak) sistemde bozukluklar olduğunu ve tedavi edilmediğinde depresyona kadar giden durumlar ortaya çıktığını ifade ediyor.

Özellikle B12 vitamini yetersizliğinde ellerde uyuşma, algılama bozuklukları, thiamin yetmezliğinde kişilik bozukluklarına kadar varan davranış sorunları, niasin yetmezliğinde ise hafıza problemleri görüldüğünü kaydeden Merdol, “Besinler içinde yer alan vitamin ve mineral olarak adlandırılan besin öğelerinin pek çoğunun yetersizliğinden ruhsal sağlık önemli ölçüde etkilenmektedir. Bunlardan en önemlileri B grubu vitaminleridir. B grubu vitaminlerinin en önemlileri thiamin, riboflavin, B12 vitamini, niasin, folik asit, pantotenik asit ve biotindir. Bu vitaminlerin fonksiyonları birbiriyle bağımlı ancak her birinin vücutta çok farklı görevleri var. Sağlık için yapılması gerekenlerden biri bile ihmal edilse fiziksel ya da ruhsal sağlığımız etkilenir” uyarısında bulunuyor.

Merdol, “Sodyum, potasyum, kalsiyum, demir ve magnezyum da beyin fonksiyonları için önemli minerallerdir. Kanda kalsiyum düştüğünde, tetani, ağrılı adale kasılmaları, başdönmesi, zihinsel bulanıklık, ileri hallerde havale görülebilir” diyor.

Zihinsel becerilerde önemli rolleri olan bazı maddelerin (nörotransmitter vb) ana maddelerinin proteinler, aminoasitler ve B grubu vitaminleri olduğunu kaydeden Merdol, dolayısıyla beslenmede oluşabilecek bozuklukların zihinsel fonksiyonları önemli ölçüde etkilediğini vurguluyor. Bu nedenle günlük besin ihtiyacının az ve sık aralıklarla, mümkün olduğunca çeşitli besinlerle karşılanması gerektiğini belirten Merdol, bu şekildeki bir beslenme alışkanlığının bedenin tüm sistemlerinin rahat biçimde çalışması için çok önemli olduğunu bildiriyor.

Uzun aralıklarla beslenmenin vücudun dinamizmini bozduğunu ve yağlanmaya neden olduğunu ifade eden Merdol, “Beynin fonksiyonlarını normal görebilmesi için uygun bir besin öğesi akışı gerekir. Kişinin içinde bulunduğu durum çok stresli ise bu da akışı etkiler. Bu nedenle burada ruh sağlığımız için beslenme yanında yapabileceğimiz başka aktivitelere de önem vermeliyiz.

Vücudumuzda halk arasında mutluluk hormonu diye tanımlanan, endorfin adı ile bilinen maddeler vardır. Bu maddeler, müzik dinleme, egzersiz, sevdiğimiz kişilerle birlikte sohbet vb gibi durumlarda salgılandığı gibi, yeni bir şey öğrenildiğinde de salgılandıklarına ilişkin çalışmalar da bulunmaktadır. Bu nedenle bir yandan beslenmemize dikkat ederken bir yandan da vücudumuzdaki mutluluk hormonunu harekete geçiren aktiviteler yapmayı ihmal etmemeliyiz” tavsiyelerinde bulunuyor
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
ruh sagliğini korumak için bol b vitamini....
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
:::...::::...MALPERA MÜZİKA KURDİ::..::...kÜRTÇE MÜZİK SİTESİ :: Genel Sağlık, Bilim ve Teknik, Hayvanlar Alemi, Yemek Tarifleri :: Sağlık-
Buraya geçin: